Proč konzumovat mandle

https://www.bardi.cz/proc-konzumovat-mandle/mandloň/

Mandle nejčastěji konzumujeme jako pochutinu, samotné jako svačinku nebo třeba jako doplněk k vínu či pivu. Mandle také přidáváme do tradičních jídel, kterými je především ořechové cukroví, vánočka, dezerty a různé saláty. Z mandlí se v našich krajinách vyrábí také alkoholický nápoj zvaný mandlovice a nebo z něj můžeme vyrobit marcipán. Mandle jsou bezlepkové a bez laktózy, proto se skvěle hodí jako náhrada některých běžných surovin pro lidi, kteří mají na tyto látky alergii nebo intoleranci. Sami si z nich doma můžeme vyrobit mandlové mléko, máslo či mouku.

mandloň

Doporučená denní dávka těchto ořechů je jedna hrst, přesněji 28 gramů. Mandle jsou výborným zdrojem antioxidantů, které mohou snižovat rizika různých onemocnění a také zpomalují proces stárnutí. Mandle jsou nejhodnotnějším zdrojem vitaminu E, který se řadí k nejdůležitějším antioxidantům v těle. A pokud budete jíst mandle natural 1kg, které obsahují slupku, uděláte pro své zdraví ještě něco navíc. Slupka totiž obsahuje většinu výše zmíněných antioxidantů, proto bychom měli dát přednost těmto mandlím před mandlemi loupanými.

mandle

Většinu z nás může překvapit fakt, že mandle nám mohou pomoci při hubnutí. Ořechy sice tučné jsou, ale vysokého obsahu tuků v mandlích se nemusíme bát, protože více jak 10 % kalorií obsažených v mandlích se vůbec nevstřebá. Mandle neobsahují žádné cukry a bílkovina s vlákninou zvyšují pocit sytosti. Je však potřeba dodržovat maximální denní dávku. Nejen z důvodu přibírání na váze, ale také kvůli některým možným negativním účinkům. Předávkování vitaminem E může způsobovat průjmy, závratě, bolesti hlavy a nevolnosti. Také vyšší konzumace vlákniny může vést k zácpě a nadýmání ve chvíli, kdy není naše tělo zvyklé na zpracovávání vyššího množství vlákniny. Držte se tedy pravidla, že nic se nemá přehánět.